onsdag 9 januari 2008

Var med och skapa en bättre värld, och ät gott samtidigt

När jag kom hem från jobbet idag bakade jag sådana där kakor som har hur många namn som helst (de mest kända är väl snoddas eller kärleksmums eller chokladrutor). Som de initierade vet ska man ju strö kokosflingor ovanpå kakan. Jag hann aldrig skära upp kakan innan vi åkte iväg på mötet, så vi tog med hela långpannan som frun hade i knät när vi åkte bil. Och då känner man hur hela bilen fylls av en underbar kokosdoft. Den doft som möter en när man öppnar en kokosnöt. Inte så konstigt tänker ni, eftersom kokosflingorna ovanpå kakan är just det som finns innuti kokosnöten. Men, N.B. hade jag använt vanliga kokosflingor från Eldorado eller så hade det INTE luktat lika mycket kokos. Nu använder jag kravmärkta kokosflingor från Saltå Kvarn, och de luktar och smakar KOKOS. Skillnaden är så enorm att jag inte kan garantera att den som en gång prövat Saltås, någonsin kommer vilja köpa några andra. Men ta risken, köp Saltås kokosflingor nästa gång, och NJUT!

Inga kommentarer: