måndag 14 januari 2008

En medicinsk upptäkt, samt vissa biverkningar vid behandling

Det onda jag har in axeln kan ju inte vara musarm eller tennisarmbåge. Det måste naturligtvis vara bloggaxel. Jag har bloggat för mycket under julen.
På Hannahs inrådan har jag köpt Voltaren T för att komma till rätta med bloggaxeln. Jag läser på bipacksedeln om biverkningarna. Bl a magsår, kramp i luftrören, impotens, mardrömmar, ängslan, depression, minnesstörningar, förvirring, störd verklighetsuppfattningl hjärtsvikt, hjärtinfarkt, hjärnhinneinflammation och stroke. Tack Hannah :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det bjuder jag på!
Men det kan vara värt att prova om det är en inflammation du har i axeln

Hundblues sa...

Jodå, jag är beredd att ta risken. En släng av stoke eller hjärnhinneinflammation har väl ingen dött av. Förvirring och störd verklighetsuppfattning hos mig är ju min omvärld van att hantera dagligen, så det går nog bra.

Anonym sa...

ha ha. ja det är sånt man kan leva med..

Anonym sa...

Man ska inte läsa om biverkningarna. Inte förän man mår jäkligt dålig ska man ta fram den bipacksedeln och kolla vad de kan bero på.
När vi skulle åka till Colombia så fick jag malariaprofylax utskrivet. När jag hämtat ut dessa piller läste jag på biverkningarna. De var inte att leka med och jag bestämde mig för att absolut inte äta tabletterna. Ringde till läkaren för att kolla om malaria verkligen är värre att få än dessa biverkningar. Du måste ta tabletterna svarade läkaren. Nu kommer jag inte ihåg om jag tog dem eller inte men klarade mig utan både biverkningar och malaria.
Oj här sitter jag och skriver en massa, får skylla på att jag är hemma med sjukt barn som sover och jag har inget vettigt för mig att göra. Jo jag borde bokföra men har ingen lust.

Hundblues sa...

Mia, jag har läst biverkningarna förut någon gång, och eftersom jag tycker dom är underbara kunde jag inte låta bli att läsa dom igen.

Anonym sa...

Jag har en "häxa" som chatkompis, hon gör sina egna salvor.
Jag har fått en "smärtsalva" av henne som är helt suverän!!!!!!!
Salvorna är baserade på läkeväxter som hon plockar själv och mixtrar med. Där finns ingen biverkningspacksedel ........

Hundblues sa...

Jag tror det går lika bra utan bipacksedel. Det känns mer som ett juridiskt dokument. "Skyll inte på oss om du dör av våran medicin, vi varnade ju."

Anonym sa...

Hur som så hoppas vi att det onda i axeln snart försvinner, i alla fall till den 2:a då ni ska bära flyttlådor ;)

Hundblues sa...

Riktigt. Det är därför jag litar på ditt råd. Eftersom ni behöver bärhjälp så litar jag på att du använder hela din yrkeskompetens för att jag ska bli bra i axeln tills dess.

ulrika sa...

Kul att du hittade till min blogg. Det tog ett tag innan jag kom på vem du är. Träffade ju så många på mässan men kul att vi kan blogga till varandra fast det är så långt emellan oss!
Lycka till med axeln!

Anonym sa...

Det är som min medicin mot depression.
Biverkning: stor risk för självmordstankar i början

Kändes verkligen jättesäkert att ta dem när man redan befann sig i botten på brunnen...

Hundblues sa...

Ulrika, jag säger detsamma, kul att du hittade hit. Oss emellan, jag är fortfarande inte helt säker på att jag kommer ihåg vem du var, men som sagt, vi MÅSTE ju ha träffats. Och bloggandet är fantastiskt. Speciellt när man har samma hundras.

Helena jag förstår vad du menar. Tråkigt att höra att du varit där.

Anonym sa...

Man ska prova på allt nån gång här i livet!

Hundblues sa...

NEJ Helena, det ska man inte. Men allt går inte att undvika.