måndag 21 januari 2008

Dagboksblad 21 januari 2008

En sån jävla dag!!! Frun åkte till Dannmark i tjänsteärende i morse, och kommer hem på fredag kväll. Senast klockan 8 skulle hon vara på flygplatsen för att checka in. Klockan sju, när hon ska packa ihop för att ge sig av med kommunala färdmedel kommer hon på att hon glömt laddaren till sin dator på jobbet. Har man inte den kan man ju lika gärna skita i datorn, för batteriet räcker inte en hel arbetsvecka, utan snarare 2 timmar. Vad gör man i detta läge. Taxi till jobbet, taxi till flygplatsen? Ja, men hon valde den taxi som heter La famiglia, så jag fick snabbt som attan göra mig klar och köra iväg. BILKÖ!!!!! Vad annat är att vänta. Men på något jävla sätt lyckas jag ändå med konststycket att köra till hennes jobb och sedan till flygplatsen och vara där till åtta. Sedan nya bilköer för att komma till hunddagis med Ia. (Ja, hon var med hela tiden) Och slutligen nya köer för att komma till jobbet. Jamen fyfan vad jag hatar bilköer.

En hektisk dag på jobbet, och trot eller ej, men inga köer på väg till dagis när jag ska hämta, men väl på väg hem sedan. Laga middag, äta middag, packa ihop grejer och sedan åka för att leda studiecirkeln om musik. Komma hem, gå ut med hunden och vips är klockan för mycket. Som om inte detta skulle vara nog blev jag påkörd av en kärring när jag skulle parkera innan jag gick till studiecirkeln. Hon körde rätt in i min flygel för att ta den parkeringsplats som jag var på väg till. När jag hade skällt ut henne för att hon inte ville tala om vem hon var, kunde vi så småningom som vuxna människor fylla i skadeanmälan. Det är inte lätt att vara ensamstående hundägare med två barn.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Aj oj och Fy! Det lät som om dagen varit lite stressig;) Du får börja med yoga....nehe inte det...whisky...nej det är inget för dig;) cigg...nej det är absolut INTE bra... Du får helt enkelt lägga dig sova och hoppas på att morgondagen blir mer avstressad...
Ta ett djupt andetag och andas ut!

Hundblues sa...

Ska lägga mig och läsa. Jag vet att morgondagen inte blir ett dugg bättre. Utom möjligen på morgonen.

Anonym sa...

Jösses vilken dag!

Hundblues sa...

Jodå, men det mesta är självförvållat. Men du som var ny på jobbet, du borde vara ännu tröttare än jag.

Anonym sa...

Milda tid! Lagen om alltings jävlighet... Den kommer man aldrig ifrån. dessvärre.

Vi får hoppas att denna dagen (tisdag) blir bra.

Hundblues sa...

Murphy sa: Om något kan gå åt helvete så gör det det.
Murphys pappa sa: Om något INTE kan gå åt helvete så gör det det i alla fall.
Murphys farfar sa: Optimister!

Anonym sa...

Den var rolig. Den ska jag tänka på. Stressen på morgonen är inte kul.

Christin

Hundblues sa...

Christin (och alla andra) Stress är inte detsamma som att ha mycket att göra eller att ha bråttom. Däremot kan man bli stressad av att ha mycket att göra och av att ha bråttom. Om man blir stressad ofta har man problem. Men jag är inte stressad ett förbannat dugg. Jag tycker mestadels det är roligt att ha mycket att göra. Däremot tycker jag det är slöseri med livet att sitta i bilkö.