onsdag 30 januari 2008

Dagboksblad 30 januari 2008

Idag har frun haft den stora förmånen att gå åka på tjänsteresa till Finland, och jag fick ta hand om skitgörat som att lämna och hämta hund, laga mat, promenera hund och så. (Eller om det kanske var tvärt om, frun blev ivägtvingad på tjänsteresa så jag fick förmånen att både lämna och hämta hund, laga mat och gå på hundpromenad). Dessutom är det mycket på jobbet just nu, så när kvällen kommer är man ganska så trött.

I vanliga fall brukar Ia få sin frukost utspridd i huset, vi lägger lite mat i köket, lite i hennes bur, lite här och lite där, så att hon ska få leta efter maten. I morse hade jag inte riktigt tid med det, så jag slog upp maten i hennes skål. Då tittade hon surt på mig och undrade vad fan jag höll på med.

Inga kommentarer: