söndag 6 januari 2008

Dagboksblad 6 januari 2008

Sista dagen på jullovet för både barn, hundar och vuxna (även om vissa vuxna redan börjat arbeta). Det blev en långpromenad på golfbanan idag också. Men som omväxling åkte familjens två döttrar skidor och vi andra fick gå. Det tråkiga har hänt att barnen har växt. Sålunda har vi problem med tillgången på skidor i familjen. Deras egna skidor är för små. Till äldsta dottern är mina skidor lagom och till yngsta är fruns skidor lagom. Ia tyckte i alla fall det var väldigt roligt att springa på golfbanan i snön.


Eftermiddagen ägnades åt rent djurplågeri. Vi fortsatte pälsvården genom att klippa bakbenen och lite mer på kroppen. Dessutom klipptes klorna.
Kvällen avslutades för familjen framför TV:n med lite fika. Jag tryckte i mig resterna av min Tiramisu från gårdagen, och Ia var lika angelägen idag som igår att få slicka tallriken. Jag har aldrig sett maken. Men har man italienskt påbrå så har man.

Inga kommentarer: