fredag 25 januari 2008

Dagboksblad 25 januari 2008

Inte heller idag behövde jag lämna Ia på dagis eftersom äldsta dottern hade studiedag i dag också. Som straff för att hon inte fick vara på dagis igår, eller inte skulle få idag, väckte hon mig halv sex och försökte göra gällande att hon behövde gå ut. Jävla snack. Det behövde hon inte alls. Jag fick locka med mig henner ner och ut. I och för sig gjorde hon det hon skulle göra när hon ändå kommit ut, men behövde var en sanning med modifikation. När jag kom hem efter jobbet hade barn flytt till stan för att delta i en UNF-aktivitet. Jag gosade en lång stund med gosig hund och sedan gick vi på promenad. Men då var hon fan inte lika gosig. Hon drog mycket och åt alla håll. Samtidigt.

Hemkommen från hundpromenad lagade jag middag till återvändande fru och mig, och sedan var det dags att dra till stan för att gå på Stampen. I en kommentar till ett tidigare inlägg blir jag varnad för dalmasar. Efter att ha träffat 500 stycken (eller hur många dom nu var) på Stampen, skulle jag vilja modifiera den varningen. Man ska akta sig för fulla dalmasar. Stampen är i vanliga fall en mycket städad pub med gemytlig stämning. Men alla dalmasar verkar ha åkt buss ner till Stockholm. Bussarna startade väl run 3 i Orsa, plockade upp folk i Mora, Rättvik, Leksand, Avesta och sedan kört till Stockholm. De som klev på i Orsa hade hunnit dricka ganska mycket öl på vägen ner, och de stackarna som klev på i Avesta hade nog ett helvete att komma ikapp, men det gjorde dom, för jag har aldrig sett så mycket berusade människor på Stampen strax efter dom hade öppnat. Folk hade ju till och med svårt att pricka dörrhålet när dom skulle in. Det var alltså jävligt stökigt ikväll. Men musiken var bra. Såklart. Nedan följer några bilder på bandet.





På vägen hem upptäckte jag till min glädje att Mc Donalds numer har öppet till klockan 2, så då kunde jag köpa mig nattmat. Perfekt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt med "live-musik".
Nu för tiden kan man ju gå ut på sånt utan att bli rökförgiftad!!!!
För mina luftrör är det rena paradiset, och för att inte tala om hur illa man luktade av denna äckliga rök. Obligatoriskt var ju duschen när man kom hem förr och alla kläder i tvätten.
En och annan fyllebult kan man väl stå ut med då ........

Anonym sa...

Mina sympatier till busschauffören, som fick "äran" att köra dessa glada festprissar. Förmodligen blir väl hemresan lugnare, men dom kanske orkade hålla igång hela hemvägen också.

Bra bilder, får väl fråga om tips och råd, när vi ses irl.

Hundblues sa...

Instämmer Karin, det är en fantastisk befrielse att slippa totalsanering efter en utekväll. En och annan fyllbult kan man stå ut med, och på Stampen är det oftast inte mer än en eller annan. Men i går var dom osedvanligt många.

Yvonne, N.B. det där med bussresan är helt uppdiktat. Jag har ingen aning om det var så, men det VERKADE så. Så för busschaufförens skull kan man hoppas att jag hade fel. Dessutom Yvonne, bilderna är tagna med min lilla skitkamera. Jag orkar inte släpa på en stor systemkamera en hel pubkväll. Och om du klickar på bilderna ser du att dom är ganska grovkorniga. Men visst, något säger dom ändå om stämningen där igår.

Hundblues sa...

Yvonne, fel av mig i kommentaren ovan om bilderna. Så som jag skrev så nedvärderar jag ju ditt omdöme. Så här heter det. Tack, det var roligt att du gillade bilderna. Jag är rätt nöjd själv med dom trots att dom är tagna med min lilla kompaktkamera. Hade jag haft min nya kamera hade dom troligen blivit inte fullt så korniga, men om man inte klickar på dom syns ju inte kornigheten.

Anonym sa...

Ja du!! Tänk så fel det kan bli( eller uppfattas) ibland när man skriver något...;)men bilderna är bra även med din "skitkamera" ;)....

De dansanta paren ser lite påstrukna ut måste jag säga....!!

Må gott och ge Ia en puss!

Hundblues sa...

Tessan, behöver jag säga att de dansande paren är från Dalarna?

Anonym sa...

Det var ju tur att du reviderade din kommentar, så att jag inte behövde ta illa upp. ;-) (vilket jag inte gjorde).

Det är ju det där med att vara tydlig. Jag var det inte, heller. Tänkte mer på att det var bra ljus i bilderna. Har tagit bilder på mina släktingar när de har spelat på pubar genom åren, och då blir det ofta väldigt mörka bilder. Det är alltid ngn spotlight som ställer till det.

I vilket fall som helst, så tar jag gärna emot lite goda råd om fotografering, oavsett om det liten eller stor kamera.