fredag 11 januari 2008

Dagboksblad 11 januari 2008

Dagens i-landsproblem talas det ibland om. Här kommer mitt bidrag. Jag skrev tidigare om att jag hade ont i axeln så jag inte kunde göra mig en espresso. Det onda har inte gått över och troligen har det att göra med oergonomiskt datorarbete. På jobbet har jag bytt till vänstermus (så att jag ska få lika ont i bägge axlarna), men här hemma är det för många som delar på datorn för att det ska gå att genomföra. Sålunda borde jag nog avhålla mig från datorarbete så mycket som möjligt. Men hur fan ska det gå till?

Ikväll har jag lyckats undvika letsdance genom att titta på På Spåret och sitta framför datorn. Ia har fått sin kvällspromenad och hon var inte så dyr idag heller. Men på dagis var hon dyr. När frun kom för att hemta (Obs, ingen felstavning) föreslog hon som jobbade där att frun skulle åka och handla och komma tillbaka några timmar senare, för just då myste hon och Ia, och ville inte bli störda. Och det är väl bra att hon sköter sig på dagis.

Nu ska jag gå och lägga mig och min axel och läsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa dig en Mousetrapper, tror jag den heter. Vi kallar den för rullmus på jobbet.

Hundblues sa...

Kan man ju göra, men faktum är att jag nu har flyttat över musen till vänstersidan i alla fall, utan att ställa om knapparna. Det går säkert det också, även om det tar längre tid.