måndag 14 januari 2008

Dagboksblad 14 januari 2008

Fan, nu har jag suttit så länge och meckat med bilder och kommentarer, så nu hinner jag inte skriva något vidare om dagen. Å andra sidan har det inte hänt speciellt mycket, vare sig ut ett lagotto- eller lagottoägarperspektiv.

Efter sin dåliga prestation i går i grenen Sno runt fikabordet och snatta kaffebröd, exellerade Ia idag i stället när familjen samlades till en stilla kvällsfika.

Idag har jag med posten fått tre böcker om digitalfotografi. Bara för att jag köpte en riktigt systemkamera och installerade Photoshop Elements 5 på datorn, har ajg fått en riktig nytändning när det gäller fotografering, som faktiskt var en av mina största hobbies jag någonsin haft, en gång för länge sedan. Och vad gör La famiglia när han täder? Jo, han lånar och köper alla böcker, tidningar och liknande han kan komma över, för att läsa på ordentligt. Man kanske inte lär sig så mycket, men man lär sig i alla fall alla buzzwords så man kan hänga med i snacket. Nu ska jag gå och lägga mig för att läsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snabbt går det att få bilderna i stort format. Kul funktion.

Hundblues sa...

Ja visst är det. Och vips avslöjas mina oskarpa bilder