tisdag 29 januari 2008

Hur smart var det på en skala?

Jag har ju ännu inte fått besked om det jobb jag sökt. Först ska jag träffa en människa från personalavdelningen som också ska intervjua mig och så ska jag göra något jävla personlighetstest. OPQ heter det visst. Detta sker på torsdag. Sen får vi väl se. Om jag nu inte får meddelande om att torsdagsträffen är inställd för att att jag inte längre är aktuell för tjänsten. Idag satt jag på ett möte med flera av cheferna från den avdelning jag sökt jobb på. En av idioterna cheferna började prata om en fråga som jag ansåg vara avhandlad sedan tidigare, och ytterligare diskussion skulle inte föra verksamheten framåt. När han ändå envisades blev jag förbannad och valde att lämna mötet. Dels för att jag höll på att explodera av ilska och dels för att tydligt visa att han var en idiot och att jag inte ville diskutera frågan mer. Man kanske borde behärskat sig och stannat kvar, men det gjorde jag inte. Vi får väl se om det blir något nytt jobb. Annars måste jag byta jobb i alla fall, för jag står inte ut med de där idioterna till chefer länge till. Dessbättre är det framför allt två som utmärk sig som idioter hittills, och bägge två ska sluta, men jag har erfarit att det finns fler idioter till chefer där. Frågan är egentligen varför jag sökt jobb där. Kanske att det kommer fungera eftersom jag rent organisatoriskt då kommer att vara placerad en nivå ovanför idioterna. Dvs jag och idioternas chef jobbar på samma nivå.

Inga kommentarer: