fredag 11 januari 2008

Tanter och skvallertidningar

Jag läste för några år sedan att det där att tanter håller koll på alla kändisar genom att läsa skvallertidningar inte alls är något unikt för tanter. Det är ett allmänmänskligt beteende som bara tar sig lite olika uttryck. På jobbet i fikarummet diskuteras det ofta sport, och många är mina arbetskamrater som vet vilka spelare som spelar i olika lag, vilka lag dom spelat i och var lagen ligger i tabellen. Det finns också andra på jobbet som är lite mer karriärinriktade. De har koll på näringslivets toppar, vem som är VD och styrelseordförande i en massa bolag. Och det är precis samma beteende som tanter som håller koll på kändisar. Fundera själv på vilket område du har koll, för något område är det säkert. Uppfödare, hundar, hundägare inom den egna rasen till exempel. Mig är det svårt att slå mig på fingrarna när det gäller bluesbanden i Stockholm, vem som spelar i vilket eller vilka band, vilka konserter som kommer, och aktuella skivsläpp. Så släpp fram tanten i dig och erkänn att du på ett eller annat sätt håller koll på kändisarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm nja jag kan nog inte släppa fram nån tant. Jag har verkligen funderat över det här och jag kan banne mig inte komma på nått jag har koll på. Skäms nästan. Jag har ju knappt koll på mig själv :D Det där ska jag lägga på minnet så ska jag fixa en tant i mig så återkommer jag ;)

Hundblues sa...

Hmmm, kan det vara så illa så du inte har koll på något alls ;) Ok, mitt resonemang kanske inte gäller alla, men många i alla fall. Men jag väntar med spänning på när du återkommer.