fredag 30 januari 2009

Nu är det tätt på given

Jag har inom den senaste tre veckorna fått erbjudanden om ytterligare två styrelsuppdrag. Det är till att vara populär. När vi hade villaägarföreningens styrelse igår sa jag att jag funderade på att lämna den styrelsen. Det protesterades vilt mot detta från de andra styrelsemedlemmarna. Men var det för att jag tillför styrelsearbetet något, skapar god stämning i gruppen och kommer med goda idéer? Näe det var det inte. Dom refererade till mina goda bakverk som jag förärar både styrelsen med när vi har möte hemma hos oss, och som jag bjuder på när vi har grillkväll eller midvinterglögg. Hmmmmm.

Nu är frågan hur jag ska göra. Avveckla villaägarföreningen tänker jag göra hur som helst. Det ena av de två nya uppdragen nådde faktiskt inte fram till mig, utan en bekant som redan sitter i den styrelsen avstyrde det hela genom att säga att jag redan hade för mycket. Det tackar jag för, så jag slapp säga nej själv. Nu har jag att grunna på det andra förslaget.

Inga kommentarer: