fredag 23 januari 2009

Dagboksblad fredag 23 januari 2009

På fredagar brukar det av någon konstig anledning vara väldigt lite morgontrafik. Det passade mig bra för jag tog bilen till jobbet i morse. Bakandet i går resulterade en äpplepaj, och äpplepajtransport på buss är så besvärligt.

Efter fullgjort värv på jobbet åkte jag och handlade middag medan frun hämtade hund. När middagen var uppäten och soven, gick jag på hundpromenad. Sedan fikade vi och därefter drog frun och jag till Stampen för att lyssna på Blues. Ett band som hette Tuffenuff, som jag aldrig hört talas om. Däremot hade jag hört talas om deras gästartist, Knock-out Greg, Sveriges kanske främsta Bluesmunspelare och sångare. Bandet i övrigt visade sig bestå av iden kända ansikten (om man är någorlunda bekant med Stockholms Bluesscen) förutom sångaren. Det var tur att Greger var gästartist för den ordinarie sångaren var väl kanske inte så himla bra på att sjunga Blues. (Varför skriver jag detta? Ingen av er som läser bryr sig väl ett dugg om Stockholms Bluesmusiker. Svaret är enkelt. Jag skriver min egen dagbok, som ni läsare om ni vill, får ta del av.)

Vi kom hem sent som fan, så det är ett under att jag hunnit skriva det här inlägget på fredagen, men det finns ju vissa tricks man kan ta till.

Inga kommentarer: