lördag 24 januari 2009

Dagboksblad lördag 24 januari 2009

Med tanke på när vi la oss i går kväll (närmare i morse), steg vi upp alldeles för tidigt. Och allt bara för att yngsta dottern fortfarande inte vet vilket gymnasium, eller ens inriktning hon ska gå. Vi hade att vara på Nacka gymnasium till strax efter 12, för att ta del av information om deras SP-program med inriktning på musik och ljudteknik. När vi var färdiginformerade åkte vi till Forum Nacka för att samma dotter skulle köpa presenter inför ett kalas. Det var säkert 20 år sedan jag besökte Forum Nacka, och det hade förändrats.

När vi kommit hem fikade vi och sedan åkte vi för att handla. Väl hemkomna från handlingen stod det inte länge på förrän det var middagsdags, men innan dess satte jag en deg för att baka semlebullar. Inte för att jag tycker att mina egna semlor skulle vara godare än sådana man kan köpa på ett välrenomerat bageri, men fru och yngsta dotter tycker det. Middagsmat och utbak av semlor, sedan var det dags att sätta en ny deg. En deg för baguetter, som ska vara färdiga till frukost i morgon bitti.

Yngsta dottern skulle på fest och äldsta kom aldrig hem till middagen, så kvällen spenderades i visst lugn. Lite tv-tittande, lite försök till hundpromenad men det var jävligt svårt. Man skulle behövt Icebug. Och så har det blivit lite gitarrspelande också. Och nu ska jag vänta på att hämta yngsta dottern från festen, och därefter är det läggdags

11 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är lite halt ute.

Hundblues sa...

Hos er också? Inte i stan väl?

Anonym sa...

nää inte i stan men där vi går våra prommisar

Hundblues sa...

Misstänkte att det var så.

Anonym sa...

Härmed inbjudes Herr Famiglia med Fru på vernissage! (+ev.ungdom) Där inne hos mig bjudes på båd "snax & drecka" samt andlig spis...
=o) VÄLKOMNA!

Anonym sa...

Vi har äntligen blivit av med isen på gångbanorna. Vägarna har snöröjningen skött om, men inte gångbanor, så det har varit med livet som insats i ca 1 vecka nu.

Men nu äntligen kan man gå ordentligt.

Anonym sa...

Bug bug bug bug bug ........ Icebug!!!!

Hundblues sa...

Elaina, jag har redan smygtittat genom fönstret lite. Men efter din inbjudan törs jag nog komma in på riktigt och titta lite.

Yvonne, det låter bra, jag kommer ner på onsdag och då vill jag inte slå ihjäl mig. Tyvärr måste jag hem tidigt på eftermiddagen.

Karin, tjôta!! (Vi ska köpa sådana vilket år som helst.)

Anonym sa...

Ja ja ja ja ........... men det är NU man behöver dom !!!!
Tooodeloo

Anonym sa...

Tack för det "P"....det värmer att höra sådant:)

Men man blir väl härdad av allt "ont" och min galghumor hjälper mig på vägen...det är alldeles för roligt med livet så jag vill inte ge opp hur jävla ont jag har!!

Kramis till er alla!

Hundblues sa...

Karin, vi jobbar på det.

Tessan, det ligger bra mycket mer allvar bakom underrubriken på min blogg, än vad man först kan tro. Och du är ett levande bevis för det. Man kan, och jag tror att många gör det, hämta styrka från din inställning, så Keep On!