måndag 5 januari 2009

Äntligen färdig!

Jag har ju, till skillnad från många andra ett behov av att pilla med alla bilder jag tar. Jag vill sortera bort de riktigt dåliga och dubletter (som det lätt blir med en digitalkamera, i synnerhet om man arbetar efter principen Spray and Pray), justera kontrast och färg, samt skärpa upp bilderna en aning innan jag liksom stoppar in dem i albumet. Traditionellt har jag också alltid haft en så kallad back-log, dvs jag ligger alltid efter. Cirka ett halvår. Men sedan jag köpte nya kameran för drygt ett år sedan har back-loggen bara blivit större. Som mest hade jag en backlogg på 1200 bilder. Men efter mer eller mindre strikt fotograferingsförbud under september till december (med vissa undantag) har jag, efter många timmar vid datorn äntligen kommit ikapp. Nu är samtliga bilder sorterade och justerade. Endast två stycken från igår väntar på att tas om hand, men de tar jag strax hand om. Och nu kan jag börja fotografera igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var är alla bilderna? Det var längesedan vi fick se några.

Hundblues sa...

Jag skulle tro att det kommer ett gäng snart. Jag planerar en krönika över 2008 i ord och bild. Hoppas bara jag orkar slutföra den planen

Anonym sa...

Det ser vi fram emot.