onsdag 21 januari 2009

Dagboksblad onsdag 21 januari 2009

Tjänsteresa hela dagen, som så ofta på onsdagar. Men denna gång inte alls till Göteborg, utan till Gävle. (Hur kul är det på en skala? Näe förlåt Gävle, jag ska inte döma ut den staden efter mina tjänstebesök där, för jag har faktiskt inte sett ett jota av staden egentligen.) Jag kunde notera att det var en oerhörd skillnad i snömängd mellan Stockholm och Gävle. Ja, faktiskt mellan Stockholm och Uppsala också. Och till och med mellan Stockholm och Arlanda. (Ju längre norrut, desto mer snö, ifall någon inte fattade det.)

Hemkommen från Gävle käkade jag middag, och sedan begav sig yngsta dottern och jag ut på inköpstur. Hon behövde en ny CD-spelare, ety den gamla var slutspelad. Det blev dyrt. Hon hade inte så dyra önskemål, men det hade jag. Jag ville att hon skulle ha en CD-spelare som kunde spela, MP3- och WMA-skivor, ha digital tuner med snabbval samt anslutning för USB-minne. Och det sista kostade.

Sedan började kvällens pass i taxirörelsen. Jag körde äldsta dottern till basketträningen. Därefter hundpromenad, och så hämta nyss nämnda dotter från nyss nämnda träning. Därefter lite gitarrsträngstöjande, och strax läggdags.

Inga kommentarer: