tisdag 27 januari 2009

Helt jävla sanslöst

För några år sedan, när jag fortfarande skrev på min gamla blogg skrev jag ett inlägg om ett program jag sett på TV, ett program som handlade om Beppe Wolgers. Jag tyckte det var ett underbart program om en underbar människa, och det skrev jag. Strax efteråt fick jag en kommentar till inlägget från han som hade gjort programmet, där han skrev att det var roligt att jag gillade hans program. Kul tyckte jag. Nyss hittade jag en ny kommentar i min gamla blogg. Det var en kommentar på ett inlägg som handlade om hur mysigt det är att gosa med sin hund, och jag gjorde en jämförelse med en artikel jag läste för en herrans massa år sedan om elefantskötaren på Skansen. Gissa vem som nu kommenterat detta inlägg. Jo, elefantskötaren på Skansen. Otroligt. Otroligt roligt. Och vilken tur att jag skrev något fint om honom.

2 kommentarer:

Märy sa...

Gud vad roligt! Det har hänt mig en gång. Jag skrev om en artikel som jag läst i tidningen där jag blivit upprörd över att en präst hade satt upp en massa lappar i sin praktikants rum på vilka det stod "ollad" på. Kvinnan som hade kommenterat mitt inlägg var självaste "praktikanten" och hon tackade mig för att jag hade tyckt att det varit förjävligt.

Hundblues sa...

Det är ju tur att det är de man skriver väl om som kommenterar. Tänk om prästen hade läst din blogg. Det kan man väl i och för sig hoppas att han/hon gjorde.