lördag 10 januari 2009

Dagboksblad lördag 10 januari 2009

Lite försent vakande vi i morse, runt 9. Frun hade haft planer på en tidig morgonpromenad, men dessa planer gick om intet. Samma öde gick alla andra planer för dagen till mötes. 20 över 9 ringer min far och talar om att han är sen till tempelmötet???? VILKET JÄVLA TEMPELMÖTE, sa jag inte, men antydde något liknande. Det visade sig att vi hade heldagsmöte idag med samling klockan 10. Det hade jag fullständigt glömt bort, och min närvaro var mer än önskad. Det betydde bl a att alla planer vi haft på hundpromenad, tryffelletande och städning hemmavid, gick om intet.

När jag, efter en i mitt tycke ganska meningslös tempeldag kom hem, visade det sig att frun hade själv klarat av allt. Hon hade promenerat hund, letat tryffel, (nä, det hade hon inte gjort, men väl låtit Ia göra) och städat en himla massa här hemma. Då åkte vi och handlade middagsmat, lagade middag käkade middag, och sedan gick jag ut med hunden medan frun lade sista handen vid städningen. Sedan har vi fikat och tittat på TV. Därefter satte jag mig ner med gitarren och övade Blues, och gissa om jag har ont i vänstra handens fingerspetsar. Och värre lär det bli, för jag har knappt börjat. Men om någon vecka har jag väl fått valkar så jag kan töja strängarna hur mycket som helst utan att det gör ont. Nu ska jag strax lägga ner verksamheten för idag, och gå och lägga mig.

Förresten tryffelletandet Hannah gick inge bra. Ia letade lite förstrött, men den där ivrigheten som Tristan uppvisar infann sig inte. Jag vet inte riktigt vad som är problemet, för hon hittade nämligen en tryffel som låg på marken som ni troligen grävde upp förra helgen, men mer än så blev det inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att säga till när ni vill ha med oss igen för fortsatta lektioner

Hundblues sa...

Vi säger till, lita på det.