onsdag 7 januari 2009

Krönika över 2008

Jag hade tänkt mig att skriva en krönika över 2008 och illustrera den med bilder jag tagit. Jag känner dock att min skrivarförmåga för tillfället inte är på topp, så jag valde att hoppa över den skrivna delen av krönikan. Vad gäller bilderna tänkte jag först välja ut den i mitt tycke bästa bilden från varje månad, men jag upptäckte strax att vissa månader fanns det många bra bilder, och andra månader inga alls. Därför har jag godtyckligt valt ut 21 bilder bland de drygt 3400 bilder jag tagit under 2008. Det är bilder som av ett eller annat skäl liksom talar till mig. Vissa har ni sett förut och andra är helt nya på bloggen

Eftersom bilder inte riktigt kommer till sin fulla rätt i litet format och med den bakgrund jag använder, föreslår jag att de som verkligen vill titta på bilderna också besöker min fotoblogg.
Föjl denna länk så hittar ni bilderna där också.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att få se dina bilder. Snygga var de oxå. Många porträtt gör sig väldigt bra i svart/vit. Snyggt.

Hundblues sa...

Yvonne, man skulle kunna tro att svartvita bilder tillhör en svunnen tid, men jag har alltid tyckt om svartvita bilder. Och man får en renhet i svartvitt, färg kan ibland ta fokus från det viktiga.

Och så är det ju så att genom att göra svartvita bilder signalerar man att man vill bli tagen på allvar som fotograf, men det gäller ju inte mig ;)

Anonym sa...

Fancy fancy!

Hundblues sa...

Jodu Hannah, här finns en och annan godbit, som kanske fler än jag är nöjda med. Men när får vi se en bildkrönika från dig då?

Anonym sa...

jag har funderat på att summera 2008 i bilder.. men nu när du har gjort så fina så känns det bara fånigt..

Hundblues sa...

Ja ja Hannah, undervärdera dig själv bara. Men kom ihåg att om alla fotografer gjorde det skulle vi få se väldigt lite bilder. Och hur kul vore det?