onsdag 7 januari 2009

Dagboksblad onsdag 7 januari 2009

Så är det då återigen nästan vardag. Nästan för att de flesta utom jag arbetar eller går i skola. Jag tänker vara ledig till måndag. Efter morgonkaffe och frukost begav jag mig ut på hundpromenad. Jag tänkte jag skulle prova Ia tryffelhittarförmåga på ett ställe där Tristan för något år sedan hittat tryffel, men det gick inge bra. Sen kom grannen ikapp mig. Hon var ute och gick med barnvagn, och vi slog följe. Efter drygt en och en halv timmes promenad var vi åter hemma, och jag gick in för att sätta mig vid datorn en stund. Men då hade yngsta dottern (som också var hemma) den dåliga smaken att fråga mig om vi inte skulle titta på Ture Sventon, och det kan jag ju inte motstå. Dessvärre blev jag sittande framför TV i över två timmar, och sedan var det dags att laga middag och därefter promenera hund. Så småningom kom frun hem, och sen var det läggdags

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad mysigt med Ture Sventon. Det börjar ju bli säsong för Temlor :p

Hundblues sa...

Jodu Anonym (fast jag har kollat vart länken går, visst börjar det bli semlesäsong. Och när du kommer till Stockholm nästa gång (vilket väl är i vår) lovar jag att bjuda på hembakade semlor, om du vill komma hit förstås.

Anonym sa...

Ååå vilket erbjudande synd att jag inte har planerat någon Stockholmstur, oups jo det har jag ju... Kanske i slutet av januari eller februari, vet ju inte riktigt när det blir. Ber att få återkomma i frågan.

Får skylla på den sena timmen eller erkänna rent slarv, för det var ju jag som var den anonyme. :)

Hundblues sa...

Ofelia, jag har koll på dig. Både när du försöker blogga anonymt och när du ska till Stockholm. Det är bara att höra av sig när du vill ha temlor.

Anonym sa...

Vi åt årets första temla mini därför att vi hade "julgransplundring" idag.
Lilla Mamma.

Hundblues sa...

Jag har inte hunnit baka några ännu, men det kommer. Vi har inte heller kastat ut julen än, så vi kanske också kan få årets första till julgransplundringen.