tisdag 20 januari 2009

Dagboksblad tisdag 20 januari 2009

Eftersom jag ville ha bilen på kvällen för att kunna åka direkt till stan efter jobbet, åkte jag på att lämna hund på dagis i morse. Det är inga problem, det är däremot värre att ta sig från dagis till jobbet. Det är liksom fler än jag som verkar åka samma väg. Men efter en dryg halvtimme var jag på plats på jobbet. En konstig dag, bara ett enda möte på hela dagen.

Efter jobbet åkte jag till stan för att delta i ett ordensmöte. Liksom i USA hade vi också installation. Installation av nyvalda ämbetsmän och tjänstemän. Det allra trevligaste med ordensmötena är den där stunden när man har städat undan allt och bara ska åka hem. Då kan man liksom koppla av och prata en stund med de bröder som är kvar. Det är välidgt avspänt och behagligt. Konsekvensen av det är att det är segt att komma hem, så jag var inte hemma förrän efter halv elva. Sen ska man prata lite med familjen. (De som fortfarande är vakna. Det brukar oftast bara vara hunden, men i dag var även frun vaken.) Frun ville ha sin lugg klippt. De bästa saxar familjen äger är de som vi klipper Ia med. Följdaktligen började frun rota i hundvårdsväskan (innehållande saxar, kammar, kardor, etc) efter en sax. Ia var inte sen att dra slutsater. Frun rotar i väskan och trimbordet står uppfällt (för att ingen orkar fälla ihop det), då är det bäst att fly tyckte Ia och pep iväg upp på övervåningen och gömde sig så gott hon kunde. Nu blev det bara luggklippning på frun och inget annat, så Ia kan slappna av, men jag vet inte riktigt om hon litar på det. Emellertid är det läggdags nu, utan gitarrspel

2 kommentarer:

Märy sa...

Du är snäll du, som både klipper hund och fru!

Hundblues sa...

Frun klipper jag under protest, inte för att det är tråkigt, utan för att jag inte tycker om att göra saker som jag inte kan. Och klippa lugg kan jag INTE!!!