torsdag 15 januari 2009

Dagboksblad torsdag 15 januari 2009

Efter en halv dags meningslöst fackligt möte, började jag arbeta på allvar. (Varför sitter jag på en massa möten som jag tycker är meningslösa? Detta var det tredje mötet sedan i lördags. Snacka om att slösa bort sin tid.) Bortemot 5 var jag färdig för dagen och begav mig hemåt. La famiglia exellerar denna vecka i bristande planering. Inte heller idag hade någon tänkt på att förberede eller handla någon middagsmat. Dessutom kom frun hem senare än jag, vilket inte heller är normalt. Jag improviserade fram rostbiff och stekt tärnad potatis till middag. Det var inte så märkvärdigt som det låter, det var resterna från söndagsmiddagen. Sedan åkte vi och storhandlade. Och därefter var det dags för hundpromenad. Det var kallt som fan ute och Ia var mer än lovligt stirrig. Det verkar nästan som om hon ska börja löpa snart igen. Men va´fan, stirrigheten efter förra skendräktigheten har ju knappt gått över. Det kan väl inte vara dags igen!

Hemkomna efter promenaden röjde vi lite och sedan var det dags för kvällskaffe. Sedan har jag hamnat här framför datorn. Strax ska jag töja lite strängar på gitarren och sedan blir det läggdags.

Inga kommentarer: