onsdag 23 juli 2008

Nu har det hänt igen!

Det är nämligen denna tid på året just nu. Det händer varje år. Till vardags när jag arbetar går jag ALLTID klädd i skjorta, slips och mörka byxor. På vintern kompletterar jag med kavaj, men det behövs aldrig på sommaren. Och när jag således kommer i skjorta, slips och svarta byxor i en affär frågar folk förhållandevis ofta om jag arbetar där. Idag tog några det till och med för givet och frågade var Sudoku-böckerna fanns. (Hur ska jag kunna veta det? Jag kan ju inte ens stava till Sodoku). Och igår svarade jag som alltid; nej jag jobbar inte här, jag är inte ens anställd, varpå jag återigen fick en blick som om jag inte var riktigt klok. Nästa gång någon frågar mig ska jag svara; Nej jag jobbar inte här, jag är bara anställd, så får vi se om dom fattar att jag inte är speciellt allvarlig.

Inga kommentarer: