lördag 26 juli 2008

Dagboksblad 26 juli 2008

Halv tre i natt satte hunden igång att skälla. Det berodde på att våra barn kom hem då. Jag sov!!!!

Framåt morgonen steg vi i alla fall upp och åt frukost och satte sedan igång med dagens aktiviteter. De bestod i ett besök i det närliggande shoppingcentrumet och ett besök på en firma som säljer marksten. Jag är tvugnen (när jag är färdig med staketet runt tomten) att sätta en stenmur mot en rabatt. De stockar som ligger där idag håller på att ruttna sönder, och så skulle vi behöva förlänga rabatten. Dom hade en del bra sten, så dit kan vi åka när det blir dags.

Vi insåg att de ryggsäckar och väskor vi har hemma inte kommer fungera för våra barns lägertur, och därför åkte vi till sportaffären och köpte en ryggsäck och liggunderlag. Sedan åkte vi för att handla mat. Samtidigt ringde jag bekanta, vars barn också ska med på lägret, för att höra lite om hur de tänkt, och då fick jag en smärre shock. Hon läste upp utrustningslistan för mig, och där fanns det massor med saker som jag inte hade en aning om att vi skulle fixa. Inte våra barn heller, för de hade aldrig läst mejlet med utrustningslistan när den kom i början av juni. Nu är det emellertid kväll och vi har lösta alla jävla problem med moraknivar, vattendunkar, träslevar och 6 stycken tändsticksaskar. Vi har också promenerat hund och samtidigt provat GPS:en. Den säger att vi gick 5,2 kilometer med en medelhastighet av 4,7 km/h och en maxhastighet av 10km/h. Jävligt användbart. Nu återstår att göra en pastasallad som de ska ha med sig på bussen i morgon och eventuellt se över sin egen packning. Vi drar med husvagnen mot Sunne i morgon förmiddag. GPS:en sa att det var över 50 mil dit och skulle ta 107 timmar att komma dit. Tills jag kom på att ställa om den från gående till bilåkande. Då blev det bara drygt 30 mil och runt 4 timmar. Vilket inte stämmer eftersom vi har husvagn. Men det kan inte GPS:en förstå.

Inga kommentarer: