måndag 28 juli 2008

Dagbboksblad 28 juli 2008

Hurra, det var inte kokhett i husvagnen i morse när vi vaknade. Det var faktiskt riktigt drägligt. En stund. Dagens plan var att träffa mina föräldrar på Mårbacka bortemot 12. Dom skulle bara åka dit över dagen.

Efter frukost tog vi en promenad in mot stan, men när vi kommit halvvägs ringde mina föräldrar och meddelade att dom skulle komma till Mårbacka tidigare än planerat, så det blev för oss att vända hemåt direkt. Vilket var tur, för det hade hunnit bli för varmt för att promenera egentligen. Sedan ringde våra barn och ville att vi skulle komma över med gummistövlar och en ryggsäck. Yngsta dottern hade inte funnit det tilltalande att på natten gå i det blöta gräset i bara flip-flop. I synnerhet inte som gräset kryllade av sniglar. Vi drog till Mårbacka, tittade på omgivningarna, satt och flämtade i skuggan och fikade. (Mina föräldrar gick en guidad tur i huset.) Vi kom i samspråk med en man som så att han också hade en lagotto. Men numer vet jag att det är sånt som händer när man har hund. Vi kom också i samspråk med några som drog omkring på en hund som vi bara inte kunde arbestämma. Den såg ut som och var stor som en barbetvalp, men betedde sig inte som en valp. Det visade sig vara en blandras. Mest pudel och så loite cavalier king charles spaniel.

Sedan åkte vi alla till Ransberg och lämnade stövlar och ryggsäck, och sedan åkte vi tillbaka till Sunne och käkade middag i husvagnen, och sedan åkte mina föräldrar hem. Vi begav oss ner på byn igen för att promenera i stan. Men det var egentligen fortfarande för varmt. Vi gick lite och köpte sedan glass. Medan jag och Ia satt och väntade på frun som köpte glass, talade Ia om för andra glassätare vad hon ansåg att de borde göra med sin glass, nämligen förbarma sig över en stackars utsvulten glasslängtande lagotto. Sedan hyrde vi en film och åkte hem.

Innan vi såg på filmen tänkte vi gå ner till hundbadet och bada Ia, och kanske även mig. På väg till badet får vi se en arbetskamrat med familj. Dom såg alldeles chockade ut över att hitta oss i Sunne. Vi däremot, som vet att dom har sommarstuga i Sunne blev inte ett dugg förvånade, bara glada att hitta dom eftersom jag inte har deras mobilnummer. Nu kunde vi träffas personligen och bestämma att vi kommer och hälsar på dem i morgon.

Nu har vi sett filmen, promenerat hund och då återstår bara läggdags.

Inga kommentarer: