tisdag 29 juli 2008

Dagbboksblad 29 juli 2008

Ätligen lite svalare. Visserligen bara lite, men tillräckligt för att man ska märka skillnad. Vi började dagen med att besöka Rottneros park. Om man är intresserad av blommor och trädgårdar är det ett kanonställe. Troligen är det även ett kanonställe om man är intresserad av skulpturer också.. Vi vandrade där fram och tillbaka i några timmar, sedan åkte vi till min arbetskamrat med familj som vi träffade igår. (Det är bra med GPS-navigator, även om man inte kör rätt vet man i alla fall var man är. Och det är bra med GSM-telefoner, så man kan ringa och få vägvisning i realtid.) När vi hade suttit och jäst i deras trädgård, druckit massor av kaffe och bara trivts i massor av timmar, åkte vi hem.och käkade middag. När disken var avklarad begav vi oss iväg på promenad in till Sunne. Det var ganska behaglig temperatur för att promenera i. Vi gick till stranden och Ia badade sig nästan ända upp till ryggen. Frun påstod att Ia visste vad ordet skaka betydde, och att man kunde få henne att göra det när hon var blöt, även om hon redan skakt på sig. Det trodde jag inte på och naturligtvis skulle jag visa att Ia inte kunde det ordet. Jag sa skaka, och det hände ingenting. Frun sa skaka, och det hände fortfarande ingenting. Sedan tog frun fram godis och sa skaka, och jävlar vad hunden skakade då.

Sedan gick vi och köpte glass och så gick vi hem igen.. Tisdag, då är det morden i Midsomer. När vi bara är två i husvagnen kan man ligga på sängen och titta på TV. Då somnar man mycket bättre vet jag nu att berätta. Jag förstod nog aldrig vem som var mördaren och varför. Efter kvällsmat och kvällspromenad är det nu läggdags.

Inga kommentarer: