torsdag 24 juli 2008

Dagboksblad 24 juli 2008

Fy fan vilken dag. Stackars alla ni som har semester och är tvingade att vara ute i den hemska värmen. Och vad glad jag är att jag jobbar och kan sitta på ett luftkonditionerat kontor. När jag kom hem efter jobbet satt jag bara i skuggan i trädgården och flämtade. Ia låg i rabatten och flämtade. Det gick bara inte att promenera.

När frun kom hem åkte vi för att konsumera oss lite lycka. Frun köpte sandaler (jag hittade inga som passade mig), vi köpte strykjärn (det gamla är gammalt och har dessutom gått sönder) och en sån där laddningsbar dammsugare från Electrolux i grälla färger, som går att ha i husvagnen.

Sedan åkte vi hem för att käka middag. Inte förrän framemot kvällen gick vi en promenad. Men då gick vi långt, och jävlar vad trött man blev efter det. Då satt vi i trädgården och flämtade igen, men nu var det betydligt svalare. Och helt plötsligt var det dags att göra kväll.

Inga kommentarer: