tisdag 1 juli 2008

Lagottomöte

När vi var på väg hem från Simrishamn efter middagen fick vi syn på en lagotto. Då blir man självklart både glad och nyfiken, och som den sanne lagottoägare man är, vill man ju prata med likasinnade. Dom visar sig vara från Norge, och påväg till WDS i Stockholm. Alltid när jag kommer i samspråk med en lagottoägare brukar jag förr eller senare fråga från vilken kennel hunden kommer ifrån. Man hoppas ju att man förr eller senare ska träffa på en annan hund från Hesiodos (som Ia kommer ifrån), men oftast kommer hundarna från kennlar man inte ens har hört talas om. Och när man nu står och pratar med en norsk lagottoägare, ska man fråga om kennel då? Ja, jag känner ju i alla fall till en norsk kennel, Nittini, så varför inte fråga. Och vad får jag för svar. "Våran hund är från Hesiodos". Det är ju så man smäller av. Det visar sig att vi står och pratar med ägarna till ett helsyskon (dock inte kullsyskon) till Ia. Hannah, Karin, ni vet säkert vem det var, men jag har så dåligt minne. Kan det ha var it Brixi Bellissimo? Jag tror det. Ibland är världen liten, i synnerhet lagottovärlden.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan mycket väl varit Bastas syster Brixi, de ska till WDS vet jag. Även Fixa har en syster i Norge.
Brixi blev champion i våras!!

Ta det lugnt nu i semestertrafiken ......... så ses vi på lördag!!!

Anonym sa...

Coolt!
Men på väg till WDS, är det verkligen den rakaste vägen till Stockholm från Norge att åka till Skåne ;-)

Anonym sa...

Vad lustigt att ni springer på Bastas syrra Brixi.

Anonym sa...

Har inte med Lagotto-äganade att göra, men ändå.
Här finns Fläderblomssaft till avhämtning. Allt blommar över så fort i år att vi gjort tre omgångar redan varav en till er.
Lilla mamma

Anonym sa...

Världen är liten! Har konstaterat det mer än en gång.

Hundblues sa...

Just så, Bastas kullsyster Brixi var det.

Rakaste vägen mellan Norge och Stockholm via Skåne? Å andra sidan Vi startade i Stockholm och är på väg dit igen, och vi har också åkt via Skåne, så jag tror att via Skåne alltid är närmsta vägen.

Vi tackar för saften. VI kommer och hämtar den vid tillfälle.

ulrika sa...

Förstår din känsla av att hitta en hund från samma uppfödare och som är släkt. Blev ju så himla glad då jag hittade bloggkompisar som har hundar som är släkt med min. I Titos kull var de 4 och de är ju Carinas första lagottokull så vi har ju inte så många ännu att träffa, men det kommer fler Fireblaz-are hoppas vi.

Fläderbloms saft....mmmm...hemmagkort..vad gott. Hos oss växer inte ens flädern!

Hundblues sa...

VAA!!!!! Växer det ingen fläder i Norrland. Stackars er.
Men visst är det märkligt hur lätt det är att känna gemenskap med folk man aldrig träffat tidigare, bara för att man har hund från samma kennel

ulrika sa...

Jodå fläder växer så långt upp som i Piteå. där går växtzon gränsen....Jag bor 5 mil norr om zongränsen.

Men jag har oxå en liten mamma som bor där det växer fläder (i Södertälje, jag kommer ju därifrån) och hon brukar göra fläderblomssaft. Den har vi bar avid speciella tillfällen......mmmm vad god den är.

Hundblues sa...

Södertälje? Det är inte speciellt långt från min fläderblomssaftsleverantör. Jag har min mellan Vagnhärad och Gnesta.