onsdag 23 juli 2008

Dagboksblad 23 juli 2008

Samma upplägg på hundvaktning idag som igår. Frun åker tidigt som fan till jobbet och kommer hem runt två. Jag åker sent till jobbet och kommer hem senare.¨

Efter jobbet skulle jag idag åka och uppvakta en arbetskamrat tillika broder i Templet på hans 60-årsdag. Men jag hade tänkt laga middag och äta den med frun innan jag åkte. Stekt kycklinglår med couscous och gräddsås gjord på färsk dragon. Det hade vi planerat redan i måndags. Medan jag står och lägger sista handen vi såsen alldeles innan vi ska äta kom jag att tänka på att jag, när jag talade med födelsedagsbarnet i går, fick reda på att de skulle bjuda på mat. FAN, dubbla föreställningar igen. Det var bara att bita ihop.

Det blev en trevlig uppvaktning borsett från att Mästaren i vårt tempel (som också var med) och födelsedagsbarnets far bägge hade arbetat som rörläggare, och de kom i samspråk i tre timmar och rörmokeri; hur kul är det att höra på?

Dessvärre bjöds det inte bara på mat utan även på fika på kalaset, så något kvällsfika med frun fanns det inte utrymme för. Jag drack i stället en kopp te när hon fikade. Som jag skrivit tidigare brukar vi ge Ia ett hundkex (inte blomman, utan ett kex avsett för hundar) när vi fikar. Jag brukar lägga det på fatet med bullar och kakor. En gång flög fan i mig och jag provade att hålla fram fatet till Ia för att se vad hon skulle ta. Och då blir kvällens fråga; tror ni hon tog sitt hundkex eller en smaskig bulle?

4 kommentarer:

Anonym sa...

EN BULLE SÅ KLART. Det skulle jag gjort=)

Hundblues sa...

Salma, jag tvivlar inte en sekund på att du skulle tagit en bulle.

Anonym sa...

Klart som korvspad hade även vi tagit bullen!!
Men du är säkert mer väluppfostrad;)

Hundblues sa...

Ia väluppfostrad??? Ia är en lagotto. Var det inte Tessan som sa att en lagotto är en blandning av apa, clown och hund?. Så väluppfostrad, njae, det kan man inte direkt säga om Ia. Däremot är hon en lagotto. En lagotto är mycket lättlärd. Ia har lärt sig att när vi fika får hon hundkex. Sålunda; svaret är att Ia tog hundkexet så klart. Beklagar, ni hade fel bägge två.