söndag 13 juli 2008

Ibland kan det vara bra att hålla käft

I onsdags när vi kom tillbaka till husvagnen efter en utflykt (jag minns inte vart) hade husvagnen bredvid oss fått besök. Besöket hade kommit i en Mercedes och jag hann inte mer än kliva ur bilen förrän dom försökte göra sig lustiga över det faktum att vi har en Skoda. Uppenbarligen är Mercedes mycket finare än Skoda (fråga mig inte på vilket sätt, för det förstår jag inte. Dom är inihelvete mycket dyrare, drar mer bensin, kostar mer att försäkra och designen ligger ungefär tjugo år efter alla andra bilar; jag tycker rent av dom är ganska fula), och besöket kläckte ur sig något så jävla dumt som "grabbar med hjärna kör bil med stjärna". Jag höll då på att säga "grabbar som inte behöver yttre attribut för att förstärka sin manlighet, kan köra vilkte jävla bilmärke som helst", men det sa jag inte. Klokt tror jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tala är silver och tiga är GULD!

Hundblues sa...

Ja, ibland i alla fall. Och troligen var det ibland i detta fallet.