måndag 21 juli 2008

Dagboksblad 21 juli 2008

Och så har jag äntligen fått börja jobba igen. Det började med 200 olästa mejl att gå igenom. Dom var lästa och i viss mån åtgärdade lagom till luch. När jag hade käkat lunch var jag så utarbetad så då gick jag hem. Framför allt behövde Ia promenadsällskap. Hunddagis är stängt denna vecka, så då blir det till att "jobba hemifrån" en del.

När Ia hade fått lunch begav vi oss ut på långpromenad, men den blev dessvärre inte så lång som jag hoppats på, för när vi gått en timme fick Ia för sig att kräkas upp lite grann av sin lunch. Då tyckte jag det var bäst att gå hem omedelbart. Hon verkade lite matt också, så jag blev nästan orolig att jag skulle behöva bära hem henne. Men det ordnade upp sig. När vi kommit hem verkade hon som vanligt, och dum som jag var gav jag henne en massa godis när vi lekte i trädgården. Men det hände inget, och när frun kom hem var det minst sagt full fart på henne. Eter middagen försökte vi oss på en ny långpromenad, och den här gången gick det betydligt bättre.

Kvällen har avslutats med fika till Ernst, lite bildarbete och så detta jävla bloggande, som man inte kan vara utan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så himlans jättemycket för bilderna.

Hundblues sa...

Vassego. Jag hoppas dom är till någon behållning.

Anonym sa...

Det låter svettigt att börja jobba ..........
Tur att du mjukstartar!!
Tack för en trevlig söndagseftermiddag btw .......