fredag 4 juli 2008

Dagboksblad 4 juli 2008

Dagen började med morgonfika i trädgården. Tänk att gå ut i den varma morgonsolen med en kopp kaffe. Känna det daggvåta gräset under fötterna och så plötsligt något varmt och mjukt som tränger upp mellan tårna, en nybajsad hundbajs. Efter frukosten vidtog operation Fixa Saker. Först åkte jag och köpte en grill på Bauhaus. Sedan till IKEA för att köpa en sån där kil som man har mellan madrasserna, som vi ska ha i husvagnen. Sedan vidare till Expert för att lämna tillbaka den trådlösa jävla router som jag köpte före semestern eftersom CD-skivan med programmet saknades. Dessvärre hade dom inga fler nya routrar, så nu har jag ingen igen.

Sedan hemåt för att fortsätta mecka hund och börja baka. Framemot middagstid kom Mia, Salma, Ulrika och Ofelia. Varvat med matlagning, hundklippning har jag bakat bergis, skånskt bröd (skållat, surdeg och sirap), bullar, kokoskakor och jordgubbsglass. När jag lagade maten och plockade fram fläskfilén kom jag att tänka på att jag någonstans läst eller hört om en lagotto som dragit i sig en hel fläskfilé. Mia intygade raskt att det INTE var Salma. När jag en stund senare vänder ryggen åt fläskfilén tar det inte många sekunder innan Salma ses med en fläskfilé i munnen.

Vi tyckte ju att vi liksom var nästan färdiga med Ia, men när vi hade släppt lös Mia hade det blev det en rejäl hög med päls på golvet. Men Ia blev fin.

Nu är det sent, det finns nybakat bröd, det betyder bara en sak. Te och smörgås på sängen!

Inga kommentarer: