torsdag 10 juli 2008

Dagboksblad 10 juli 2008

Dagen började med en kopp kaffe och sedan en hundpromenad. Därefter åt vi frukost. Så småningom var vi färdiga att åka iväg. Eftersom jag inte hade några åtaganden idag åkte vi till Uppsala. Vi var inne i en butik och hittade en magnetskylt att fästa på kylskåpet med texten "PUCKO, för dum för att kolsyras". Jag funderade på att köpa den till våra bekanta som hare en bullterrier som heter Pucko, men jag vågade inte. Efter en rundvandring i stan åkte vi till Ulva kvarn och fikade. Och sedan åkte vi hem.

Efter en promenad runt byn var det dags att laga middag. Framemot kvällen var det liksom igår, korvgrillning och träfforkestern underhöll. Och jag satt återigen och spelade gitarr till låtar som jag aldrig hört förut. Jag kunde inte vara med och grilla korv själv, men frun berättade att Ia hade varit fullständigt odräglig. Igår kväll var det någon som hade bjudit Ia på lite korv och korvbröd. Ganska oskyldigt kan man tycka, men nu vet Ia att människor som går omkring och luktar korv eventuellt kan ge henne en liten bit. Så idag tjatade hon tämligen ihärdigt på alla korvätare. Hon skällde på dem och var så påträngande att frun fann det bäst att gå därifrån. Så kan det gå, tänk på det alla ni som funderar på att skaffa hund.

Inga kommentarer: