söndag 6 juli 2008

Dagboksblad 6 juli 2008

Första gången på länge jag varit på hundutställning utan hund. Intressant det också. Våra gäster rusade upp i ottan för att vara i Älvsjö när dom öppnade, men vi som inte hade någon hund anmäld, valde att glida in lite senare. Vi missade juniorerna, men vi fick se tikar öppen klass, vilket kanske var det viktigaste. Problemet var ju att Ia var ensam hemma, och vi kunde ju inte lämna henne ensam hur länge som helst. Det slutade i alla fall med att jag åkte hem medan de andra var kvar till slutet. Så efter att ha sett tikarna öppen klass (där Ofelia kom fyra och Salma femma eller sexa) åkte jag hem för att promenera hund. Det var trevligt det också.

Eftersom vi nu köpt oss en grill var jag tvungen att grilla till middagen idag också. Det blev "grekiska färsbiffar" (av nötkött, inte lamm) och grillad rösti samt zatsiki (eller hur fanken det nu stavas). Sedan har vi ägnat kvällen åt att förbereda morgondagens avfärd till Österbybruk och MHF Campingklubbs riksträff.

Under eftermiddagen upptäckte jag till min förskräckelse att vår dator gått sönder. Vvi har tre, en som används som musik- och TV- maskin och som står i vardagsrummet, den som jag använder just nu, som är lilla mammas bärbara som jag övertog i samband med att nätverkskortet gick sönder i den tredje datorn, som så att säga är familjens huvuddator, och alltså är den som nu gått sönder. Efter blixtnedslaget verkade den ju fungera hur bra som helst, men undere semestern har det hänt något så nu går den inte att starta. Jag tror, och hoppas att det är spänningsaggregatet som gått sönder. Då har ju inga data förstörts, vilket vore trevligt, för jag har inte fullständig backupp på den datorn. I morgon bitti, innan vi åker iväg, ska jag åka och lämna den på reparation. Därför är dete nog nu hög tid att knoppa in.

Inga kommentarer: