torsdag 3 juli 2008

Dagboksblad 3 juli 2008

Så har vi då kommit hem till byn. Det gick bra, men fan vad segt det var på slutet. Vi har börjat tvätta och röja inför våra gästers ankomst i morgon. Vi har också klippt hund. För en gångs skull var inte frun och jag oense om hur mycket som skulle klippas. Frun klippte lika mycket som jag tyckte det skulle klippas. Dessvärre har vi upptäckt att pälsen på ryggen har blitiv bortnött av selen som vi använder ibland. Troligen beror det på att Ia har dragit mer än hon brukar göra, för den selen brukar inte nöta bort päls. Nu återstår bara huvudet att klippa, men det gör vi i morgon.

Nu ska jag strax gå och lägga mig i en ordentlig säng. I husvagnen är sängen 70cm bred i överändene och 5cm i neränden. 70cm är för fanken en halvmeter smalare än jag har hemma. Inte undra på att det känns trångt ibland. I synnerhet när man ska dela dessa 70cm med en hund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Städa nu inte för mycket för vår skull. Det räcker med en liten hörna för att vi ska få plats.
Det får väl bli en hundklippningskväll i kväll för vi kommer med två till som måste fin justeras.

Vi ses snart! om vi hittar rätt.

Hundblues sa...

Vi städar mest för vår skull. En gång uttryckte något av våra barn det så här: Vi borde ha gäster oftare så vi var tvugna att städa lite oftare.