lördag 5 juli 2008

Dagboksblad 5 juli 2008

Och så var årets raduno avklarad. Det var en pers måste jag säga. Över 170 anmälda lagotto. Dagen blev osedvanligt lång på utställningen. Inte förrän bortemot fyra hade vi fikat klart och kunde påbörja resan hemåt. För Ias del gick det väl sisådär. Hon fick bedömningen Very Good. (Det krävdes Excellent för att gå vidare till konkurensbedömningen. Very good är, så vitt jag förstår, att jämföra med en etta på en svensk utställning, och Excellent är etta med ck.) Tack Mia för klipphjälpen (även om du fick bassning av Lotta för huvudet) och Hannah för att du visade Ia.

För varje utställning man åker på lär man känna lite fler folk lite mer, så det blir bara roligare och roligare.

Dagen avslutades med grillning hemma hos oss. Väldigt trevligt med alla lagottomänniskor som man lärt känna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en uppdatering.
Som jag har väntat!!
Lycka till idag med och säg åt de andra att uppdatera så fort de någonsin kan.
Om Very good är en etta så antar jag att ni är rätt nöjda ändå?

Hundblues sa...

Helena, klart vi är nöjda. Tråkigt för oss att du inte var med också, men du gjorde större nytta med det du gjorde i stället.

Anonym sa...

Här är en till som väntat på lite information. Nu äntligen fick jag veta något. :-)

Hundblues sa...

Ja Yvonne, något får du veta. Men oavsett vad jag skriver mer, så kommer Hannah att göra ett bättre referat än jag från utställningsdagarna, så jag säger bara, ge er till tåls, så får ni ett BRA referant hos henne.

Anonym sa...

Nu får jag blogg-prestationsångest ;)

Hundblues sa...

Hannah, det finns ingen anledning. Gör som du brukar bara.