söndag 20 juli 2008

Dagboksblad 20 juli 2008

Då var det sista dagen i frihet då, som man skulle kunna kalla dagen innan man börjar arbeta efter semestern igen. Dock är ju jag så lyckligt lottad som har ett jobb som jag verkligen trivs med, varför jag inte riktigt känner det så. Jag tycker det ska bli roligt att börja arbeta igen, i synnerhet som jag bara ska arbeta en vecka för att sedan ha ytterligare en veckas semester.

Dagen ägnades initialt åt trädgårdsarbete men strax efter ett ringde Hannah och sa att det var dags att träffas i Hagaparken för en fika. Så då åkte vi dit, och fick träffa inte bara Hannah, Tristan och Joakim, utan även Hannahs föräldrar och därmed även Basta och Fixa, samt Hannahs bror med familj. Vi fikade och sedan gick de delar av sällskapet som inte ville titta på fjärilar, ner till vattnet, och de som ville bada gjorde det. Det var främst Tristan som ville, och i viss mån Ia. Hon går nu utan större problem ut i vattnet så det räcker henne en bit upp på sidorna. Går och går förresten, hon skuttar som en jävla gasell. Men av misstag råkade hon komma så långt ut att hon var tvungen att ta några simtag, och det gick bra. Det finns hopp, hon lär sig nog bada snart.

Efter Hagaparken åkte vi hem och lagade mat, fortsatte lite i trädgården, promenerade hund, drack kaffe, fixade med bilder framför datorn och så har det blivit läggdags.

Inga kommentarer: