söndag 24 februari 2008

"Tanternas bastuklubb"

Man hör och läser emellanåt om en grupp män som träffas varje lördagsmorgon i simhallen, simmar lite och sedan bastar tillsammans. Detta har ofta pågått under flera år, och ingenting skulle kunna få dessa gubbar att avstå från lördagsbastun.

Igår började jag förstå vad tanterna gör på lördagsmornarna i stället för att bada bastu. Dom tar hunden och går ut på golfbanan. När frun och Ia var där i går morse träffade dom på ett gäng hundar och deras ägare. Alla verkade känna alla, både hundar och människor, och dom verkade ha väldigt trevligt. Och tro´t eller ej, men varken Ia eller fru blev utstötta när dom gående.

Frågan är bara vad tanterna gör när golfsäsongen har börjat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

...de hukar sig för bollarna...fore!/malte o snokens matte

Hundblues sa...

...eller kanske tar på sig en hjälm. Det skulle jag vilja se i så fall. Och framför allt skulle jag vilja se en uppretad golfspelare jaga en hund som tagit en golfboll i munnen och vill leka lite.

Anonym sa...

Åh, minns för dryga året (från det Tosca var liten, då började det).
Vi var flera stycken med hund som hade samma rund och tid...Det kunde vara uppåt 8 hundar som lekte och sprang ibland. Oftast "bara" fem...

Nu är det inte så, hundar har blivit gamla och dött, folk har flyttat osv.

Anonym sa...

snacka om at handikapp-snittet kommer sjunka på den banan...

Hundblues sa...

Helena jag tror att en sådan gemenskap inte är att förakta.

matte, vid närmare eftertanke tror jag både vi och tanterna ska hålla oss borta från banan när säsongen drar igång.