torsdag 28 februari 2008

Dagboksblad 28 februari 2007

Jaha, och så befinner man sig off site, dvs jag är inte hemma. Sitter just nu i ett rum på konferensanläggningen Sigtunahöjden. En intressant anläggning som har försökt anlägga ett kinesiskt tema, och dom har nog lyckats rätt bra tror jag. Det mest påtagliga är att det finns vattenkokare och te på rummet, så man kan koka sig lite te såhär mitt i natten.

Vad som hänt idag på hund- och hemmafronten har jag faktiskt ingen aning om. Jag vet inte mer än jag visse i går kväll, och då skrev jag ju ungefär vad som skulle hända idag. Och såvitt jag vet har det hänt.

Dagens goda nyhet (förutom att jag kan hämta mitt nya objektiv) var följande: Två av mina arbetskamrater är systrar, och tillika enäggstvillingar. Jag har under olika skeden i livet arbetat tillsammans med bägge två, och känner dem ganska väl. Just nu arbetar vi långt ifrån varandra rent organisatoriskt, så vi träffas inte och pratar inte så ofta med varandra. Dock är bägge med på denna konferens, eftersom dom, liksom jag (tror jag) är chef över projektledare. Efter middagen berättade den ene av systrarna att den andre hade träffat någon och höll på att flytta ihop med någon. Och det var verkligen roligt att höra. Dom är bägge två drygt 40 år, och mig veterligen (fast jag vet ju inte allt) har hon som nu ska till att flytta ihop, aldrig någonsin haft en sådan relation tidigare. Så man kan säga att det var på tiden, och det måste vara helt underbart för henne. Och det tycker jag är så himla roligt. Som sagt, de är enäggstvillingar, och de har fortfarande likadana kläder, fast kanske inte samtidigt. De har samma frisyr, och till råga på allt deras pojkvänner har samma förnamn!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja varför göra det lätt för sig...