lördag 16 februari 2008

Dagboksblad 16 februari 2008

Bara för att det varit så himla fint ljus de senaste mornarna när jag åkt till jobbet bestämde jag mig igår kväll för att stiga upp tidigt och gå ut för att fotografera byn vi bor i. Vilket jag också gjorde. För att upptäcka, för det första att jag steg upp för sent för att fånga ljuset före soluppgången och för det andra att det var disigt så solen trängde inte riktigt igenom. Men skönt var det. Samtidigt var frun ute med hund.

Efter frukost var det shoppingtajm och sedan åkte jag på årsmöte i MHF:s campingklubb. Sedan hemåt för att laga mat och baka lite. När vi ätit mat var det dags för hundpromenad för min del. Dagens första. Det är väldigt skönt att promenera ensam med hund, och inte möta en enda människa. De flesta var väl inne och höll som bäst på att koka kaffet inför melodifestivalen. Jag hann precis hem till första låten (lyckliga mig), men jag fick inget kaffe. Då.

Man kan ju fråga sig varför jag tittar på melodifestivalen när jag inte tycker musiken är ett dugg intressant. Om man frågar sig det får man följande svar: Jag tittar på det för att mina barn, i synnerhet det yngsta tycker det är vansinnigt roligt. Och jag är gärna med och delar hennes glädje. Även om det innebär en del lidande.

Nu finns det nybakat bröd, så om en stund blir det te och smörgås på sängen.

Inga kommentarer: