fredag 29 februari 2008

Dagboksblad 29 februari 2008

Jahaja, det var ju en munter eftermiddag. På väg hem från konferensen får jag reda på att vår fågel Ingemar inte mår bra. Frun är redan på väg hem. När jag har hämtat nya objektivet åker jag också hem. Då har frun just fått kontakt med veterinären som säger att vi ska komma in med fågeln. Problem nummer ett. I den hyrbil vi just nu har står det uttryckligen på en skylt att man varken får röka eller ha husdjur i bilen. Hmmm. Hur vi löste det problemet tänker jag inte berätta ifall någon från hyrbilsfirman läser min blogg. Nåväl. Den preliminära diagnosen som dom ställde via telefon visade sig vara korrekt; inflammation i krävan. Fråga inte vad det betyder, men konsekvensen är att vi ska ge honom antibiotika i 7 dagar, och så får vi hoppas att det blir bättre.

När vi kommit hem från veterinären (som för övrigt nästan bor granne med Tristan, Hannah och Joakim) begav vi (Jag, Ia, frun, kameran och nytt objektiv) oss iväg till golfbanan. I de sista solstrålarna sprang Ia omkring fritt, hittade ett helt eget hål att administrera och jag fotograferade. På vägen till golfbanan hade vi lagt ett spår, och på tillbakavägen gick Ia spåret. Det gick klockrent. Sedan var det dags att handla, laga middag, äta middag, sova middag och titta på så ska det låta. Just nu är fru och hund ute och går. När de kommer hem blir det fika och sedan ska jag nanna kudden

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas han kryar på sig, den lille fågeln.

Hundblues sa...

Ja Helena, låt oss hoppas det.

Anonym sa...

Stackars Ingemar!!!
Tur att det finns "vettar" .......
Praktiskt för Hannah med en BRA vette så nära.

Anonym sa...

Hmpf och inte komma och hälsa på..

Anonym sa...

krax krax...hmmm krävan...låter som en av kon´s många magar...men vetrinären vet säkert vad dom gör...