torsdag 21 februari 2008

Dagboksblad 21 februari 2008

I dag har mitt projekt passerat ett nytt TG2, och i och med den informationen borde i runda slängar runt 30-40.000 av Sveriges befolkning kunna gissa var jag jobbar någonstans. Det har varit en slitig dag, och det var skönt att åka hem och hämta hund. Men som annars den här veckan hämtar jag alldeles för sent för att kunna promenera i dagsljuset, och när jag kommer hem måste jag ändå laga mat och hushållsarbeta en massa. Men efter middagen blev det i alla fall en dryg timmes hundpromenad, och det gjorde inte ont alls. Och jag var inte alls lika förbannad som igår. Tvärt om nästan. Och jag fortsatte med att försöka få Ia att dra mindre i kopplet genom att belöna så fort hon tog ögonkontakt och kom intill mig. Ibland fungerade det riktigt bra, ibland inte alls.

Idag har den personal som jag kommer att bli chef över, fått reda på att det är jag som blir deras nya chef. Enligt utsago hade det väl inte varit någon kraftfull proteststorm när dom fick reda på det. Och hade dom protesterat vill jag nog inte ha jobbet. Men så var det alltså inte. En av dem är min granne här hemma, och han måste väl tänka på grannsämjan. En annan jobbar redan under mig i mitt nuvarande projekt, så får han mig som chef, slipper han ha mig jagandes honom varje dag i projektet. En annan har tjatat p mig att jag borde ha sökt jobbet, så hon är nog inte heller besviken.

Inga kommentarer: