måndag 25 februari 2008

Dagboksblad 25 februari 2008

Äntligen måndag. Igen. Och som sagt, hade jag rätt eller hade jag rätt? (Angående organisation alltså.)
På torsdag ska bilen på verkstad för att buckla ut framskärmen som kärringen bucklade till för någon månad sedan. Men fortfarande har försäkringsbolaget inte bestämt sig för om det var mitt fel att kärringen körde på mig. Hur som helst, eftersom bilen måste stå på verkstad i 12 dagar (fan dom är inte kloka) måste jag ha hyrbil under tiden. Problemet visade sig vara att i hyrbilar får man inte ha hund. Hur ska vi då kunna köra Ia till dagis? Vi får väl hoppas att hon börjar löpa planenligt nu på lördag. Då blir det ju lite lättare.

Frun jublar för nu är det fortfarande ljust ute när hon och Ia kommer från jobbet, vilket betydde att dom gick en promenad då. Sedan åt vi middag, åkte och köpte hundmat och sedan vispade jag raskt ihop en kardemummakaka, som tillsammans med brödet jag bakade igår, ska förtäras på syrelsemötet (mästarrådet) i ordenssällskapet i morgon kväll. Medan kakan gräddades satte jag mig framför datorn. När kakan var klar var det dags för ny hundpromenad, och sedan åkte jag och lämnade bröd och kaka hos min far, som också ska på mötet i morgon. Själv har jag ingen bil, och jag har ingen lust att släpa det bakade på kommunala färdmedel.

När jag nu satte mig vid datorn igen tog jag mig en kopp kaffe och lite rester från Tiramisun från igår. Och vips har man en dräglande hund bredvid sig. Jag brukar inte ge Ia något att äta av det vi äter, men just Tiramisu är ett undantag. Klart en italiensk hund måste ha italiensk efterrätt. Hur skulle världen annars se ut?

11 kommentarer:

Anonym sa...

måste du vara så huslig, eller skriva om det...jag får så dåligt samvete...

Hundblues sa...

Matte, jag är inte huslig (fråga min fru). Däremot tycker jag om att äta god mat och goda bakverk. Därför har jag lärt mig matlagning och bakning, samt inte minst viktigt, lärt mig uppskatta dessa aktiviteter. Det är alltså rent nöje att laga mat och baka.

Anonym sa...

Vi har en bil, en bil som man får ha hund i, det finns tom bur. Den står mest hela dagarna och veckorna. Ibland tar jag ut den för att motionera den för att den inte ska rosta ihop. Om ni vill låna en hundbil medan er bil är på verkstad så blir nog min bil glad om den får rulla lite.

Anonym sa...

Just det håller fullständigt md att Italiensk hund ska ha italiensk efterrätt.

Hundblues sa...

Tack Hannah, du är en ängel. Vi får se hur saker och ting utvecklar sig. Om hon börjar löpa enligt plan behöver vi inte köra henne till dagis varje dag. Så låt oss avvakta och se vart det tar vägen.

Salma vad har du fått för italienska efterrätter senaste tiden? Hade din matte antagit min inbjudan att komma hit i påsk hade jag kunnat bjuda dig på lite Tiramisu, men du blev det tydligen inte så.

Anonym sa...

Hmmm jag skulle just vara så "ful" och skriva att " det dom inte vet behöver dom inte ha ont av" då menar jag ha hund i lånebil....men nu har ni ju fått ett lysande förslag ju!!

Jag blir alltid så jäkla avundsjuk på din entusiasm i köket;)

Må gott

Hundblues sa...

Tessan, problemet är dels min ärlighet och dels risken att dom ändå upptäcker något jävla hundhår, och då får jag pröjsa en total rekonditionering av bilen.

Avundsjuk på min köksentusiasm? Bah! Löjligt!! Men då själv då, som tar dig fram i livet trots ständiga smärtor och annat jävla enlände. Det är något att vara avundsjuk på. (Ja inte smärtorna, utan din förmåga att hantera dem.)

Anonym sa...

det är bara att hojta om ni vill låna..

Hundblues sa...

Hannah vi hojatar om behov uppstår. Och tack än en gång för erbjudandet. Du är verkligen en ängel. Förklädd till sjuksköterska. Eller lagottoägare.

Hundblues sa...

Hannah vi hojatar om behov uppstår. Och tack än en gång för erbjudandet. Du är verkligen en ängel. Förklädd till sjuksköterska. Eller lagottoägare.

Hundblues sa...

Hannah vi hojatar om behov uppstår. Och tack än en gång för erbjudandet. Du är verkligen en ängel. Förklädd till sjuksköterska. Eller lagottoägare.