lördag 2 februari 2008

Dagboksblad 2 februari 2008

Vilket jävla väder det har varit idag. I alla fall nu i kväll. Men i morse var det riktigt skönt, sa de som morgonpromenerade hunden. Efter en snabb och tidig frukost (för att vara oss en lördag) åkte vi till den stora staden för att .....eh, promenera och gå i affärer. Det är ett lördagsnöje som jag aldrig kan få nog av, men dessvärre har jag inte alltid med mig resten av familjen på det nöjet. Men i dag passade det. Men det enda vi köpte var en liten, svindyr jävla ostbit på Östermalmshallen. Men god var den. Sedan var det dags att åka för att hjälpa Tristan med familj att flytta in i sin nya lägenhet. Rackarns vad jag har konkat kartonger, soffor, bokhyllor och annat. När vi var färdiga var jag alldeles slut i hela kroppen. Jag kommer säkert att ha träningsvärk i morgon så jag inte kan komma ur sängen ens. Och dom flyttade från en pluttlägenhet, jag vågar inte tänka på nästa gång dom flyttar. Men jag vill, för säkerhets skull påpeka att jag frivilligt erbjöd mig att hjälpa till. Och det var ett nöje. Och så fick vi träffa Basta och Fixa med familj också, vilket inte är det sämsta.

Medan vi bar upp saker gick fru och hund en långpromenad bort i Hagaparken. Den var verkligt lång, så Ia har varit rätt så trött sedan dess. Men nu när det börjar bli läggdags verkar hon hur pigg som helst. Få se hur vi ska hantera det.

6 kommentarer:

ulrika sa...

Inget känns så bra som att jobba med kroppen och se resultat av allt bärande! På måndag kan du sitta runt fikabordet på jobbet o säga, -Jag har minsan jobbat med kroppen i helgen! Nu har du bara flyttgröten(-ölen) kvar att räva och den smakar garanterat x:a gott!

Hundblues sa...

För att kunna säga det på måndag måste jag kunna ta mig till jobbet. Då gäller det att träningsvärken har gått över. Flyttgröten, som ju vi som besökare skulle ha med oss, bytte jag ut mot semlor, så det är avklarat. Och öl innehåller alldeles för mycket alkohol för att jag ska dricka det, dessutom är det äckligt, så det är jag bara glad att jag slapp bli bjuden på.

Anonym sa...

Tusen tack för hjälpen! Vi får bjuda er på en brakmiddag som tack någon dag! Jag har lite lätt träningsvärk i dag :P

Hundblues sa...

Som redan sagt Hannah, det var ett rent nöje. Alltid roligt om man kan vara till någon nytta, och ännu bättre om man får vara nyttig tillsammans med en massa trevliga människor. Ni får väldans gärna bjuda på brakmiddag någon gång, men ablolut inte som tack för hjälpen, för det var ju ett rent nöje.

Anonym sa...

Läste på ett annat ställe att det var hembakta semlor. Det måste ju ha varit 1000gånger bättre än flyttgröt.

Vilken lyx att dels få bärhjälp och hembakt fika.

Hundblues sa...

Yvonne, dom så att det var goda semlor, så man får väl lita på det. Dessutom tycker jag inte om gröt, så då är semlor bättre.

Det där med bärhjälp; oss emellan, det handlade om att vi var så sugna på att se nya lägenheten, och vill man se den så fort det bara går får man väl offra sig och bära en soffa eller två bara föra tt det inte ska verka nyfiket.