onsdag 27 februari 2008

Dagboksblad 27 februari 2008

Kan först och främst meddela att det har löst sig med våfflandet. Vi är inbjudna till våra vänner en lördagmorgon på frukost med våfflor. Kan det bli bättre? NÄ!!! Det kan det inte.

Och så har frun rest på tjänsteresa igen. Till Helsingfors. Så då åkte man på att både hämta och lämna hund då. Hon kommer hem i morgon kväll. I morgon mitt på dagen åker jag på konferens och kommer hem på fredag kväll. I morgon eftermiddag, innan frun kommit hem, åker våra barn för att titta på Footloose. I morgon ska jag lämna bilen på verkstad, hämta hyrbil, men inte lämna Ia på dagis. Och inte på fredag heller, då hon får vara hemma med sportlovslediga barn. Och på lördag ska hon börja löpa enligt plan. Få se om den planen håller. Men va fan, det var ju morgondagen, den skriver jag om i morgon. Idag då? Fortfarande har jag inte fått något formellt besked från företaget om mitt nya jobb. Dvs företaget vill ha mig som chef, men sedan finns det ju något som heter MBL-lagen också. Den betyder i praktiken att företaget berättar för de fackliga parterna vem de vill ha som chef. Sedan berättar företaget detsamma för berörd personal, sedan har personalen en vecka på sig att komma med synpunkter till facken. Om personalen absolut inte vill ha personen som företaget föreslagit, blir det en förhandling. Men oftast resulterar den i att företaget tillsätter den personen de vill i alla fall. (Det är därför som MBL kallas för tutan. Företaget tutar innan de kör över personalen.) Men jag har alltså inte hört hur förhandlingarna med facken gått ännu. Rätt dåligt att inte meddela mig innan chefen drog på sportlov i fredags. Trots detta har jag varit på ett möte idag som om allt var klart. Lite märkligt egentligen.

I övrigt har jag varit på möte i IOGT-NTO-föreningen, samt promenerat två svängar med Ia. Nu ska jag leka med min data lite, sedan ska jag jobba och slutligen gå och lägga mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där med tuta o kör var bra!!

Hundblues sa...

Catrin, det är en klassiker bland fackligt aktiva, men visst är den bra.