fredag 8 februari 2008

Dagboksblad 8 februari 2008

Fan vad trött jag är nu i kväll. Det har varit en oerhört ansträngande vecka på jobbet. En stor del av veckan har gått åt till att förbereda och driva igenom ett TG2-beslut på ett möte igår. Och i och med att jag skrev att beslutet var ett TG2-beslut, så kan ungefär 20.000 potentiella läsare hyfsat väl gissa var jag jobbar någonstans. I alla fall fick jag det beslut jag ville ha, och det har uppenbarligen tagit på krafterna. Det har tagit på krafterna så till den milda grad att jag inte orkade följa med ut på sista hundpromenadrundan nu i kväll. Jag sitter här och pillar på tangentbordet i stället. När fru och hund kommer hem ska vi nog fika, sedan är det läggdags.

Inget besked om nytt jobb idag. Men när jag talade med min förra chef sa han att det samtal jag hade igår bara hålls med den som är tänkt att få jobbet. Det borde betyda att om jag inte totalt gjorde bort mig igår så ligger jag rätt bra till. Men som sagt, jag har inte hört något ännu. Och vi kan ju vara två jämnbördiga finalister också.

Äldsta dottern åkte till Frankrike i morse. På något sätt har klassen en tidigare elev som just nu bor nere i Frankrike och som bjudit ner sina gamla klasskamrater. Han lär ska ha ordnat så att de får bo hos franska familjer över helgen, för att öva upp sin franska. Det sägs ju att den som läst franska i skolan i Sverige fortfarande inte har en chans i Frankrike. Men äldsta dottern är rätt duktigt, så det blir spännande att se hur det går. Hon kommer hem på söndag.

Inga kommentarer: