tisdag 19 februari 2008

Dagboksblad 19 februari 2008

Äntligen hemkommen för kvällen. Det satt långt inne. Jag hämtade Ia på dagis vid pass kvart i fyra, åkte hem för att lämna hund, åkte till stan för att köpa en trådutlösare till kameran (fanns inte i affären. Har inte funnits sedan november och dom kan inte säga när Canon tänker leverera några nya till Sverige. Idioter! Jag skulle köpt en Nikon) och sedan ordensmöte som var långt så inihelvete. Men nu har jag alltså kommit hem. Och är trött! Ska gosa lite med hund innan jag lägger mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej, tack för bild beröm! DEt är ett negativ, vanligt hederligt negativ som är inscannat i datorn då blir det så fint. Jag fotar inte bara digitalt utan sliter även i mörkrum när andan faller på, där är det extra roligt att leka fram bilderna o se dom "födas" i de olika baden!
Jag har också Canon nu förut hade jag alltid Konica Minolta och det är lättare att hitta reservdelar till gamla än nya...knasigt men sant. Lycka till med din trådutlösare! Vad fotar du för något?/malte o snokens matte

Hundblues sa...

Aha, jag förstår. Men jag trodde inte scannade negativ kunde bli så bra. I alla fall inte i småbildsformat. Vad jag fotar? Jag ber att få återkomma med svar på den frågan. Men kortfattat har jag alltså återupptagit ett gammalt fotointresse som jag hade för 25 år sedan, och just nu söker jag mig fram.

Anonym sa...

Man får ha en ruggigt bra scanner...o så lite photoshop...suck så e det ju nu...
Maltes matte (o lite snok)

Hundblues sa...

Aha, ruggigt bra scanner. Då förstår jag varför jag inte lyckas. Inte bara min okunskap alltså. Det var skönt att höra.

Men det är klart, hur skulle det se ut om en klåpare som jag fick fram lika fina bilder som du? Då vore inte världen rättvis. Den vore inte heller rättvis om du kunde leda projekt lika bra som jag.

Anonym sa...

Fel. Du skulle köpt en a n a l o g Nikon.

Hundblues sa...

Men va roligt Twinflower, att få ett livstecken från dig. Även om du säger att jag har fel. Men sanningen är att jag har en analog Nikon, visserligen bara en F301, men den dög tidigare, och vill jag fota anlogt duger den säkert fortfarande. Problemet är att jag inte vill fota analogt längre.