lördag 9 februari 2008

Dagboksblad 9 februari 2008

Idag är jag KUNG!!!! Det var länge sedan jag lyckades med så många saker som just idag.
  1. I måndags köpte jag ju en kulled för att montera på mitt stativ. Problemet var att gängan inte passade på det panoramahuvud som redan satt på stativet, och kom inte på hur jag skulle montera bort det. Jag visste inte ens om det gick. Idag tänkte jag åka till fotoaffären och köpa en adapter, men innan jag åkte tänkte jag att va´fan, och så lyckades jag montera loss panoramahuvudet.

  2. Jag lagade en jävligt god middag. Klyftpotatis och fläskfilé, vilket i och för sig inte är så märkvärdigt, men jag lyckades röra ihop en himla god sås också. En sås med champinjoner och något från en flaska som jag inte ska veta vad den innehåller. Jag har fått den av en vän, och hon sa att jag inte ska veta vad det är i, men såsen blir väldigt god om man slår i en skvätt. Det luktar alkohol, så det är nog inget jag ska dricka i alla fall.

  3. Jag har lyckats uppdatera Photoshop Elements med den senaste plug-in-modulen så jag kan arbeta med filer i RAW-format från kameran. (Det sägs vara himla bra, men jag är inte säker på att jag riktigt förstår allt ännu.)

I övrigt har dagen bjudit på diverse spännande saker. Efter morgonkaffet blev det en långpromenad med hund och fru bort till golfbanan. Sedan frukost, och så småningom begav vi oss iväg på 45- och 2-årskalas. Utan hund. Ia hade inte fungerat i det gänget med en massa barn i lägre åldern. Sedan hem och laga middag. Röja undan den och titta på melodifestivalen. Promenera hund och titta på kommisarie Linley, men det var ju ett avsnitt vi redan hade sett. När vi sitter och tittar på TV känner jag att jag har himla ont i stortån, och då kommer jag på vad det är i den där anonyma flaskan som jag hade i såsen. Det måste vara portvin och det måste vara portvinstå som har drabbat min högra stortå, för det gör så himla ont när jag böjer på tån. Nu ska jag gå och lägga mig och jag hoppas tån har nyktrat till tills i morgon.

Nedan några bilder från morgonens hundpromenad.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad "ren" och fin Ia är om tassarna. Ni får hojta när ni vill gå prommisar med oss!

Anonym sa...

Va bra att maten smakade bra då och vi får väl hoppas att din tå tyckte det samma. Att en tå kunde bli så påverkad var något nytt för mig, man lär sig nått nytt varje dag;) Hoppas den inte är för bakis idag då *skrattar*

Anonym sa...

Hade ni golfbanan för er själva idag? Ser härligt ut med stora ytor. Inget regn?..nu blir jag avis.

Hundblues sa...

Hannah vi kanske skulle hojta lite nästa helg. Och innan vi kommer hem till er lovar vi att bada Ia igen så hon blir ren om tassarna.

Breezie, tån är inte så kaxig idag.

Yvonne, nästan en hel golfbana för oss själva, och inget regn. Till och med lite sol faktiskt.

Anonym sa...

nästa helg jobbar jag. men helgen efter kanske? J ska till dyskland igen nästa helg. Så jag tänkte höra med er vad ni har för planer och om ni eventuellt skulle kunna vara lite Trissenissevakt om ni inte är busy? Dvs om jag inte kan flexa ut tidigare.

Hundblues sa...

Hannah så vitt vi vet har ing inga speciella planer för nästa helg. Så vakta Tristan går nog bra.

Anonym sa...

Att få vara Kung för en dag är väl underbart, för du är ju inte Kung i baren;) Stortån fick nog sig en smärre chock av alkoholen...men smaklökarna klagade ju inte... Fattar inte vad det var för panorama grejjor och kulleder( eller vad det var) du skrev om, men du ska se att det fixar sig!! Allt är ju till för att lösas...även alkoholen i stortån;)
Må väl!