torsdag 14 februari 2008

Dagboksblad 14 februari 2008

Inte heller idag har jag något åtagande utanför hemmet. Således hemma hela kvällen. Fast jag har varit iväg och köpt proppar, eller säkringar, eller smältsäkringar, eller såna där mojänger som sitter i elskåpet på utsidan av huset. De snåla förra ägarna har säkrat ner huvudsäkringarna så mycket så man kan inte köra ugn, och bastu samtidigt, inte heller strykjärn, vattenkokare och torktumlare. Så huvudsäkringarna går rätt ofta.

Just nu är hunden ute på promenad, och min plan är att baka en alla-hjärtans-dags-sockerkaka tills hund, fru och barn kommer tillbaka. Det är ungefär så långt jag kan sträck mig en sån här dag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte kul när propparna går hela tiden. I vårt förra hus gick propparna varje julafton. När släkten skulle komma och julbordet förberedas. Det klarade inte våra säkringar.

Då var det bara att plocka fram ficklampan och ta på sig (regn-)kläder och gå ut och byta, eftersom säkringarna satt i "stugan".

Sedan höjde vi amp på huvudsäkringarna och problemet försvann.

Hundblues sa...

Jo, egentligen borde vi säkra upp från 16 till 20, men det blir aldrig av.

Anonym sa...

Här kommer en "Valentin-Kram" från oss alla till er alla !!!!

Hundblues sa...

Karin, ni får en tillbaka. Och vi kan äta lite hjärtformad sockerkaka för er också när vi fikar.

Anonym sa...

Vet inte om jag har berättat men jag gör det ialla fall för säkerhetsskull. Det blev inga semlor tyvärr men jag bakade bullar och ändrade om receptet lite med jäst och grader mm som du sa. Och det blev jätte goda bullar. Lite väl stora kanske men jag är inte van med att dom jäser så mycket. Nu vet jag det till nästa gång ;)

Hundblues sa...

Breezie, det har du inte berättat. Det är ju alltid spännande att höra hur det gått när någon annan provat ens recept. Och uppenbarligen blev det bra. Roligt. Men vaddå stora bullar? Det är väl bara gott. Hur många gjorde du på hur stor deg (hur mycket degvätska?) Jag brukar göra 40 bullar per halvliter.