tisdag 5 februari 2008

Dagboksblad 5 februari 2008

En dyr och dryg dag, men ändå angenäm, skulle man kunna sammanfatta tisdagen den 5 februari 2008. Dyr för att jag har haft bilen på service, det kostade drygt 5000, för bara en service. Dryg för att jag gick upp rackarns tidigt för att hinna både lämna hund och lämna bil före 8. Dryg för att jag måste sitta uppe ett tag till för att förbereda ett möte i morgon. Angenäm för att vi ikväll har haft tävlingen Musikleken hemma hos oss. Det är alltid roligt med gäster, och det är alltid roligt med musiktävlingar och det är alltid roligt med gäster som uppskattar mina semlor. Angenäm även för att jag i eftermiddags har fått reda på att jag gått till final i tävlingen om ett av de jobb jag sökt. Den tilltänkte chefen sa att dom fortfarande var intresserade, men jag skulle behöv passera ytterligare ett nålsöga, nämligen hans chefs godkännande. Och dit tror inte jag de tar så värst många, om ens någon mer än den de vill ha. Men det vet jag inte. Hur som helst ska jag bli intervjuad på torsdag eftermiddag, så då gäller det att sköta sig på torsdag förmiddag. Då ska jag presentera mitt projekt på ett styrmöte där han som ska intervjua mig sitter med.

Ia och frun fick inte vara med på musikleken, utan de har varit på rallylydnadskurs i stället. Det gick väl som förra gången ungefär. Ia var någon helt annan stans, och när frun släppte lös henne för att det skulle gå lättare drog hon iväg. Riktigt vad det gjort vet jag inte, men det har talats om hopp och tysk sväng. Nu är dom emellertid hemma och gästerna har gått, så nu ska jag börja förbereda morgondagens möten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då får vi hoppas det går bra på torsdag då. :-)

Tysksvängen är det sättet man gjorde helomvändningar på, förr i tiden, innan man var tillåten att svänga runt med hunden vid sidan genom hela svängen. Tysksvängen har förvirrat mer än en människa. ;-)

Hundblues sa...

Det går säkert bra. Har jag lyckats finta både närmsta chef och rekryteringsproffsen på personalavdelningen ska jag väl kunna finta upp den här chefen på läktaren innan han ens fattat att matchen har börjat.

Jag tror faktsikt att jag förstår tyska svägnen. Vad jag försår är det folk med mycket kunskap i lydnad som i första hand har problem med rallylydnad. Vi vanliga okunniga har inga förutfattade meningar om nånting och det kan vara till en fördel ibland.

Anonym sa...

Jag lycka till i morgon då, med jobbet! Men det är klart att du har rott iland det redan....eller?

Tysksväng är helt Ok...prövade det häromdagen, men vistte inte att det hette så!

Må gott

Hundblues sa...

Tack tessan. Vi får väl se hur det går med jobbet. Med tysksvängen går det utmärkt