söndag 31 juli 2011

Dagboksblad söndag 31 juli 2011

Lagom till frukost ringde en kamrat och undrade om jag ville följa med ut och fotografera. Det säger man inte nej till hur som helst. Efter frukost, och efter att ha kammat hunden en timme drog jag till stan. Vi gatufotograferade oss igenom Gamla Stan under några timmar, men det var trögt. Inte ont om motiv, men det var svårt att se bilder. Viss ovana kombinerat med att vi hade en hel del att tala om gjorde kanske att vi var lite ofokuserade. Men trevligt var det. Sedan åkte jag hem.

Efter middagen bakade jag en mjuk pepparkaka. Det kan tyckas vara en typisk julkaka, men för mig är det en sommarkaka. Jag minns min barndoms somrar med saft och mjuk pepparkaka under sävstholmträdet hos mormor och morfar. En tur till IKEA blev det också. Lite fika, och så gjorde jag det stora misstaget att prova sudoku på iPaden. Jag har aldrig förstått vitsen med Sudoku, men datoriserat var det riktigt roligt.

Nu är det strax dags att åka till arlanda och hämta hemvändande barn från Paris.

Inga kommentarer: